הרטוב: מבנה תעשיה ולוגיסטיקה מתקדם וחדשני שצפוי להיפתח באמצע 2022

מבנה התעשיה והלוגיסטיקה המתקדם, מוקם בימים אלו באזור התעשיה הר-טוב בית שמש ויכלול כ-20,000 מ"ר של לוגיסטיקה מתקדמת. מנהלת השיווק של קבוצת O.P.G מספרת על המיזם ועל היתרונות של אזור והמבנה

בימים אלו הולך ומוקם באזור התעשיה הר-טוב בית שמש, אחד מהמבנים הלוגיסטיים המתקדמים בישראל. מדובר במבנה לוגיסטי הכולל כ-20,000 מ"ר של לוגיסטיקה חכמה ומתקדמת ועוד 3,000 מ"ר של משרדים מתקדמים ומפוארים. המבנה הלוגיסטי משתרע על שטח של 12 דונם ומתפרס על פני 3 קומות וצפוי להיפתח לקראת אוגוסט 2022.

אז מה זה בעצם מבנה לוגיסטי?

המבנה הלוגיסטי הינו אזור מתוחם בו מתבצעות כל הפעולות הקשורות לקליטת חומר, אחסנתו, ניהולו והפצתו.

הביקוש הגדול ביותר כיום הוא למרכזים לוגיסטיים עם תקרות גבוהות ועם רצפות היכולות להכיל עומס כבד של בין 2.5 – 10 טון. בלוקיישנים מרכזיים ועם עלות ארנונה נמוכות. המרכזים הלוגיסטיים הוותיקים מתקשים לספק נכסים מסוג זה לאור מגבלות שטח וגובה.

כאן בדיוק נכנס לתמונה המרכז הלוגיסטי החדש שמוקם בימים אלה בהר טוב, אזור התעשייה הסמוך לבית שמש. מה הופך אותו לאחד המרלו"גים המבוקשים בארץ ? עלויות ארנונה הנמוכות, נגישות וקרבה למרכז הארץ, מבנה חדשני וחכם עם תקרות של בין 7- 14 מ"ר, מעברים מורחבים במיוחד (11 מ"ר בין עמוד לעמוד) וגם משרדים מפוארים וחדשניים המנותקים מהמחסנים, עם מעלית המקשרת מהמחסן.

על המיזם אחראית קבוצת O.P.G שהחליטה בעיצומו של עידן הקורונה, להתחיל בפרי-סייל של השכרת המרכזים הלוגיסטיים והמשרדים. מירי חפר, מנהלת השיווק של הקבוצה, מספרת על ההחלטה לבחור בהר טוב כבסיס למרכז הלוגיסטי החדש של הקבוצה, "בנדל"ן לקושיין, לקושיין, לקושיין, זה הבסיס", היא מספרת "הר טוב נמצא במרכז הארץ, בסמיכות לבית שמש, זהו אזור תעשייה מתפתח ומבוקש ביותר בישראל בקרב חברות ענק ישראליות ובינלאומיות ועלויות הארנונה בו נמוכות ביחס למרכזים אחרים בארץ. גם בתוך הר טוב בחרנו למקם את המרכז הלוגיסטי במיקום נגיש מאוד על מנת להקל את דרכי הגישה אליו".

"נגישות אזור התעשייה הרטוב לאזור המרכז עם הרחבת כביש 38, הגישה הנוחה לכביש 1 ולכביש 6, לצד פיתוח אמצעי תחבורה ציבורית לאזור ותעריפי ארנונה נמוכים, הם חלק מהתמריצים המניעים חברות להקים את המפעלים והמרכזים הלוגיסטיים שלהם באזור התעשייה הרטוב וזאת הייתה אחת הסיבות המרכזיות שלנו לבחירת המיקום".

מה הייחודיות של המרכז הלוגיסטי החדש?

"כשהחלנו לתכנן את המרכז הלוגיסטי, ראינו לנגד עינינו, מלבד עניין המיקום המרכזי, גם לתת גמישות תכנונית לפי צרכי הלקוח. יצרנו שטחים בגדלים משתנים, עד 7000 מ"ר לקומה. כך שאנו פונים לכל סוגי החברות – גם כאלו שירצו שטח עצום של 5,000 מ"ר וגם לחברות שיחפשו שטחים קטנים יותר לאחסון ולוגיסטיקה. בנוסף, אחרי שחקרנו את הנושא לעומק, הבנו שלחברות חשוב מאוד שהמרכזים הלוגיסטיים יכללו תקרות גבוהות, לכן יצרנו תקרות גבוהות הנעות בין 7 – 14  מטרים".כמו כן מאופיין המבנה בחצרות תפעוליות רחבות וגדולות במיוחד.

"שמנו גם דגש גדול על נגישות למקום. ישנם אזורים בתוך הרטוב שהנגישות אליהם מעט מסובכת. המרכז שלנו יהיה נגיש מאוד, עם כניסה ויציאה מהירה וזאת על מנת לתת מענה לדרישה לעבודה מהירה וקלילה. בסמיכות לכביש 38 במרחק הליכה רגלי מתחנה של תחבורה ציבורית. בנוסף, דאגנו לעלויות ניהול נמוכות, אולי מהנמוכות ביותר בארץ".

החלטתם לשלב גם משרדים, מה הסיבה לכך?

סביבת עבודה הינה דבר חשוב התורם לעלייה בפריון. גם לכם מגיע להשתדרג. משרדים המנותקים מהמחסן, מקושרים במעלית, מעניקים חווית עבודה נעימה ושקטה. בנוסף "גילינו שיש דרישה גדולה למשרדים באזור בית שמש והסביבה. ישנם שטחי משרדים הן בהרטוב והן בבית שמש, אך אין כמעט היצע של משרדים חדשים ומפוארים שיתנו מענה לצרכים שלנו בשנת 2021. לכן, החלטנו להקים 3,000 מ"ר של משרדים שיאפשרו השכרה של משרדים החל מ-150 מ"ר. אנו נציע משרדים מפוארים להשכרה, נפרדים משטחי המרלוג".

אתם בשיאו של הליך השיווק, יש צפי לפתיחה?

"אנחנו מאמינים שלקראת אמצע 2022 נפתח את המרכז הלוגיסטי. יש לנו כבר מספר חברות ששכרו שטחים במרכז הלוגיסטי ועוד כאלה שאנו נמצאים איתם במו"מ. השטחים הלוגיסטיים נמצאים בעיצומו של הליך השיווק ולכן בשלב זה של הבנייה ניתן להתאים את צרכי הלקוח, שזה יתרון עבור מי שחושב לשכור שטחי".